Ontwerp Kalik 33
De Kalik 33 werd in 1977 ontworpen door Jacques de Ridder, die furore maakte met zeewaardige en kwalitatief hoogstaande ontwerpen voor ondermeer Etap, Friendship en Contest. Een mooi klassiek rondspanten, sloepgetuigde boot en zeer zeewaardig, die in eerste instantie is ontworpen als de fameuze IOR driekwart tonner. Het schip blinkt uit in zeileigenschappen en de binnenruimte is behoorlijk voor een schip van die leeftijd. De schepen werden tot in de jaren '80 gebouwd bij de Nederlandse Lewin werf. Latere modellen zijn ook bekend als Ocean 33 of one-offs als IOR racer. Er zijn er met helmstok en stuurwiel besturing.
LOA: | 32.68' / 9.96m | LWL: | 27.00' / 8.23m | ||
Breedte: | 10.93' / 3.33m | Zeiloppervlak: | 492 ft2 / 45.71 m2 | ||
Diepte (max.) | 6.00' / 1.83m | Draft (min.) | |||
Waterverplaatsing: | 10670 lbs./ 4840 kg. | Ballast: | 4850 lbs. / 2200 kg. |
Interieur Kalik 33
De Kalik beschikt over een mooie ruime salon met ongeveer 1.80 stahoogte en een prima keuken. De zithoek is comfortabel voor 4 tot 5 man, daarnaast is er een vaste, grote navigatietafel. In de punt vindt u een tweepersoons kooi en dan heeft u nog de beschikking over een hondekooi. De salontafel kan in de meeste gevallen worden omgebouwd tot tweepersoons bed. De mahonie houten afwerking is kwalitatief hoogwaardig. Nieuwere modellen (jaren '90) zijn ingedeeld met een midscheepse ruime tafel en de hondekooi is tweepersoons. Er is ook een AK versie gebouwd.
Motorisatie & prijzen Kalik 33
De originele motor was een Bukh diesel met 20 pk. Die voldoet goed, maar zal in sommige modellen vervangen zijn door een nieuwer en wellicht sterker exemplaar van een ander merk, zoals Vetus of Volvo Penta. De prijzen van de Kalik 33 variëren, afhankelijk van de staat van onderhoud en uitrusting tussen de 15.000 en 40.000 Euro.
Reacties 0
Log in om een comment te kunnen plaatsen