Het interieur van de Vollenhovense bol is opvallend ruim voor een schip van nog geen negen meter. Vier vaste slaapplaatsen en twee in de salon voor extra gasten. Deze platbodem wordt gekenmerkt door de karakteristieke 'bolle' looks, charmant en krachtig. De opbouw is meestal van hout en de romp van staal.
Geschiedenis Vollenhovense bol
De Vollenhovense bol is ontstaan in het dorp Vollenhove in de kop van Overijssel, rond de eeuwwisseling van 1900 in Vollenhove. Scheepsbouwer Kroese ontwierp en bouwde de eerste Vollenhovense bol als vissersboot voor op de Zuiderzee. Het schip was toen 630 cm lang en ontworpen om beter te beschermen tegen pittige golven en buiswater dan de meer open platbodems uit die tijd. Al snel werden Vollenhovense bollen ook voor andere doeleinden gebruikt, waaronder - met kajuit - als plezierjacht.
Motorisatie & prijzen
De meeste Vollenhovense bollen zijn vaak voorzien van moderne motorisatie. Een inboard diesel van minstens 27 pk. Sommige exemplaren beschikken nog over de originele diesels uit de jaren '70, mits goed onderhouden zijn deze ook nog prima op orde. De prijzen varieëren naar gelang bouwjaar en uitrusting, maar liggen gemiddels rond de €30.000 voor een goed exemplaar.
Meer weten over beschikbare tweedehands modellen van de Vollenhovense bol? Klik >>> HIER <<<
Vollenhovense Bol 850
Motorisatie:Diesel inboard
Bouwjaar: vanaf 1900
Materiaal: Staal
Lengte: 8.5 m
Breedte: 3.0 m
Diepgang: 65 cm
Slaapplaatsen:4 vast , 2 extra
Reacties 0
Log in om een comment te kunnen plaatsen